
Technische ondersteuning
Eerste Hulp voor het schoolteam
Welke diensten bieden wij aan?
ICT-coördinator op maat
- Aanvulling?
- Volledige invulling?
- Tijdelijke vervanging?
- Advies?
Wij kunnen helpen met alle taken waar een ICT-coördinator normaal voor ingeschakeld wordt. We zijn er wanneer je ons nodig hebt. Dit kan vanop afstand zijn, maar als het nodig is komen wij uiteraard ook tot in de school. Ons doel is om jullie te ontzorgen en dus mee te ondersteunen waar nodig. Wij bieden flexibiliteit en kunnen snel schakelen. Omdat wij hier dagelijks mee bezig zijn hebben wij ook relevante informatie over allerlei systemen en kunnen daarom ook steeds alternatieven aanbieden. Wij willen samen met de school het ICT-beleid uitstippelen dat het beste past bij de school en het team.
Hieronder een overzicht van wat wij onder andere kunnen aanbieden. Ons aanbod is niet beperkt tot deze lijst:
- Adviseren bij het ICT-beleid van uw school
- Ondersteuning en advies bij aankoop, installatie en onderhoud van alle hardware zoals desktops, laptops, servers, NAS, printers ..
- Ondersteuning, onderhoud, kwaliteit, beveiliging en beheer van het schoolnetwerk
- Ondersteuning bij telecomoplossingen
- Kwaliteits- en beveiligingsprocedures opstellen
- Administratie van het ICT-materiaal zoals inventarisatie, garantie ..
- Ondersteuning van de gebruikers binnen het schoolteam
- Opzet en ondersteuning van Microsoft 365 of Google Workspace oplossingen alsook back-up van deze systemen
- Advies rond cybersecurity en gegevensbescherming
Welke diensten bieden wij aan?
Technische ondersteuning
Aansluitend hebben wij ook een helpdesk. Hier kan een leerkracht of een andere persoon binnen het team terecht voor een individuele vraag. Dit zien we meer als 'how to ' ondersteuning. Je kan bij ons terecht voor de typische helpdesk ondersteuning, maar ook voor hulp bij het gebruik van een specifieke tool of het installeren van de thuisprinter op de schoollaptop kan je bij ons terecht. Onze helpdesk verloopt via een online portaal en is ook telefonisch bereikbaar.
Met welke vragen kan je onder andere bij ons terecht?
- 'how to' vragen rond Microsoft of Google producnten zoals Word, Docs, Powerpoint, Teams, Meet, Onedrive, Drive ..
- 'how to' vragen rond andere software
- 'how to' vragen rond hardware
- Vragen bij het aansluiten van randapparatuur (bv printer aansluiten)
- Algemene computerproblemen zoals het niet opstarten van een laptop, foutmelding ..
Welke diensten bieden wij aan?
Aankoop van hardware en software
Verder kunnen wij ook helpen bij het aankopen en leasen van materiaal. Via onze partners kunnen wij het materiaal aanbieden aan interessante prijzen. Dit alles kunnen wij ook aanbieden in een totaalpakket waardoor er ook allerlei diensten zoals onderhoud inbegrepen zijn.
Wat kan je onder andere via ons aankopen:
- Laptops of desktops
- Tablets
- Printers, scanners, kopieermachines
- Projectoren, smartboards
- Servers
- NAS
- Routers, access points, switches, firewalls
- Interactieve informatieschermen
- Software en licenties
Welke diensten bieden wij aan?
Opleiding
Wij begrijpen dat er voor sommige van bovenstaande toepassingen ook opleiding nodig is. Ook hiervoor kan je bij ons terecht.
De opleiding kan gaan over een volledig pakket of over de specifieke onderdelen die gebruikt worden binnen uw school.
Welke opleidingen kunnen wij onder andere aanbieden?
- Microsoft 365
- Google Workspace
- Gebruik van het smartboard
Wat kost dit alles?
Prijzen
Een gedetailleerde offerte is steeds op aanvraag te verkrijgen. Alle diensten kunnen apart afgenomen worden, maar bij afname van meerdere diensten kunnen wij een pakketprijs opmaken die interessanter is.
Bij langere projecten voorzien wij ook steeds een screening van de bestaande situatie. Daarom voorzien wij tijd om dit met de verantwoordelijken en het schoolteam te bekijken. Deze tijd rekenen wij niet aan. Daarna start de facturatie.
ICT-Coördinator op maat
Bij langere opdrachten maken wij voor u een prijs op maat.
Omdat wij op maat werken rekenen wij enkel aan wat we doen. Als we de samenwerking aangaan vinden we het belangrijk om de visie van de school te weten alsook een stand van zaken.
Deze prijs is exclusief eventuele verplaatsingskosten.
technische ondersteuning
De opzet van de helpdesk (opzetten van het portaal en aanmaken van de gebruikers) is gratis.
opleiding
Dit pakket is steeds op aanvraag en de prijs is afhankelijk van de duur van het aantal deelnemers.
aankoop van materiaal
De prijzen voor de aankoop van materiaal en software is steeds op aanvraag.